Počínaje 5. květnem 2025 bylo na pražských náplavkách instalováno devět nových informačních cedulí s poselstvím: „Náplavka: Patříme sem všichni.“ Cedule jsou umístěny na frekventovaných místech Dvořákova a Rašínova nábřeží a jsou vizuálním symbolem nové kampaně za klidné soužití různorodých uživatelů tohoto výjimečného veřejného prostoru.
Kampaň připravil správce pražských náplavek TRADE CENTRE PRAHA ve spolupráci se spolkem Auto*Mat. Reaguje na rostoucí nepochopení mezi cyklisty, chodci a dalšími návštěvníky, které vyplývá z intenzivního využívání náplavky – jedné z nejfrekventovanějších cyklotras v Praze.
„Náplavka je sdílený prostor a radost, která patří nám všem. Ať už jste rezident, turista, maminka s kočárkem nebo cyklista spěchající do práce – každý má právo tady být. Zároveň má ale i odpovědnost chovat se ohleduplně,“ říká kurátor pražských náplavek Piotr Sikora.
Autorem grafického návrhu informačních cedulí je Filip Zatloukal, renomovaný ilustrátor a grafik, jehož vizuální jazyk propojuje jednoduchost a srozumitelnost s výtvarnou kvalitou.
Součástí kampaně je i online animované video, letáky a tematické samolepky přímo na místě. Iniciativa se rovněž propojuje s celorepublikovou květnovou výzvou Do práce na kole, která podporuje udržitelné formy dopravy ve městě.
„Cílem je vytvořit prostředí, kde se budou všichni cítit vítáni – bezpečně, s respektem a radostí z toho, že sdílíme jedno z nejatraktivnějších míst v Praze. Podle dat od operátora náplavkami projdou nebo projedou za jediný den desetitisíce lidí,“ uzavírá za TCP Martin Habřinský, vedoucí oddělení správy pražských náplavek a Viaduktu Karlín.










